Porovnání: Renault Arkana a Citroën C4 – Duel français

rodina

V dnešní, různými značkami a množstvím modelů, prosycené době je složité zkonstruovat cenově dostupný vůz, který by byl praktický, originální a zároveň pro evropského klienta přitažlivý. Citroënu se to povedlo s modelem C4, protože spojuje vše, co moderní zákazníci požadují. Jedná se o kompaktní hatchback se zvýšenou světlou výškou a ochranným oplastováním, takže jej zároveň můžeme zařadit i do kategorie crossoverů. Z ní Citroën C4 vyčnívá díky karoserii připomínající kupé, což ve výsledku znamená, že je na trhu jedinečný. Najít mu přímého konkurenta do srovnávacího testu nebylo jednoduché, ale nový Renault Arkana k němu má snad nejblíže. Je sice rozměrově o něco větší auto než Citroën C4, ale také je to crossover připomínající kupé – šířkou balancující mezi malým městským modelem a nižší střední třídou. Na konci dne tak oba cílí na podobnou skupinu zákazníků, kteří budou v showroomech postaveni před náročnou volbu: Kterého „Francouza“ si vybrat?

Žádné šedé myši

Jak je zřejmé již z úvodu, tentokrát jsme proti sobě postavili opravdu stylové novinky, které na cestách jen stěží přehlédnout. Citroën, jakož i Renault se v testovaných verzích pyšnily 18palcovými disky kol, jedinečnou barevnou kombinací karoserií, a také Full LED předními světlomety, každý se svým originálním světelným podpisem. Do očí nám okamžitě udeřila světlá výška obou francouzských rivalů. Zatímco Citroën to má k zemi téměř 16 centimetrů, Renault stojí ještě o 4 cm výše. Oba tak bez problémů zvládnou lehký terén v podobě například polní cesty, přičemž platí, že ani jeden nemůže mít pohon všech kol. Uznání jim však patří za překrytí prahů, což se v horších podmínkách vždy sejde. Rozměrově je na tom lépe Arkana, co nejlépe vidět na celkové délce auta a rozvoru os náprav. Citroën je na délku kratší o 20 centimetrů, avšak rozdíl v rozvoru je „pouze“ 5 centimetrů ve prospěch Arkany. Model C4 chválíme za dvojitou (reálnou) koncovku výfuku, což zadní části přidává na sportovnosti a pocitu dynamičnosti.

Silné zbraně na obou stranách

Přesouváme se do interiérů. Nový Citroën C4 přichází s inovovaným tvarem palubní desky a nutno říci, že je to posun k lepšímu. Nejen proto, že ovládání klimatizace je po čase znovu mechanické (i když směr proudění vzduchu se nadále upravuje přes displej), ale také pro čistotu linií a kvalitu použitých materiálů. Řidič má v modelu C4 před sebou malý digitální kokpit, kde se zobrazují základní údaje, přičemž to naprosto nejdůležitější se ještě promítá na výsuvný head-up displej. Ve středu palubní desky se samozřejmě nachází rozměrná 10palcová obrazovka s moderním infotainmentem, i když je pravda, že grafické zpracování a rychlost reakcí systému jsou u většiny konkurentů na lepší úrovni. Co ovšem ostatní nemají a Citroën ano, je integrovaný držák na tablet v části před spolujezdcem. Ten dokonce nemusí být vysunut pořád. Jeho místo je totiž v praktické zásuvce nad schránkou spolujezdce. Nám se v Citroënu ještě velmi líbila polička s bezdrátovou nabíječkou na mobilní telefony, protože pod sebou vytváří další úložný prostor pro jiné drobnosti. Opomenout nesmíme ani mimořádně pohodlná kožená sedadla a příjemně tvarovaný multifunkční volant. Vzhledem k cenové kategorii, do které Citroën C4 patří, je to bez pochyb nadstandard. Na zadních sedadlech má dvoučlenná dospělá posádka dostatek prostoru na hlavu i kolena a k dispozici také dvojici USB portů. Vzhledem k podvozkové platformě, kterou koncern Stellantis využívá i pro menší modely, není Citroën C4 až tak prostorný směrem do šířky a ostře se svážející střecha zase mírně komplikuje nastupování. Zavazadlový prostor o objemu 380 litrů a dvojitým dnem považujeme za průměrný.

Pocit sportovnosti

Renault Arkana se snaží budit dojem dynamicky laděného automobilu a tomu je uzpůsoben i celý jeho interiér. My jsme navíc testovali Arkanu ve verzi R.S. Line, čímž byl požadovaný efekt ještě umocněn. Začneme perfektními sedadly, která jsou ideálním kompromisem mezi sportovním vytvarováním a komfortním sezením. Podobně je na tom i krásně prošívaný tříramenný volant, který skvěle padne do rukou. Za ním se nachází poměrně rozměrný digitální kokpit s pěknou a přehlednou grafikou, ale i různými styly zobrazování dat. Přestože palubní deska je potažena imitací karbonu, má ambientní podsvícení a dostala také stylové prošívání oranžovou nití, dominantním prvkem je svisle postaven 9,3palcový dotykový displej.

Další články autora

V ulicích Ria karneval opět nebude, starosta kvůli omikronu odvolal pouliční oslavy

Ulicemi brazilského města Rio de Janeiro už druhý rok za sebou nebudou defilovat karnevalové průvody. Rozhodl...

V Česku počet nových případů stále roste, přibylo jich opět přes deset tisíc

Předběžné údaje ukazují, že v úterý zemřelo na covid 24 lidí, den předtím 60. PRAHA. V...

Mocnosti se shodly. Jaderná válka se nesmí nikdy rozpoutat

Jaderné zbraně mají podle mocností sloužit k obraně. Bílý dům, Kreml, Westminster, Elysejský palác, ale také...

Živnostníkům stoupnou minimální odvody. Mění se pravidla u gastrolístků

Živnostníky i zaměstnance čekají změny. Nejpozději do 8. ledna zaplatí samostatně výdělečně činná osoba (OSVČ) naposledy...

Nejnovější články

V ulicích Ria karneval opět nebude, starosta kvůli omikronu odvolal pouliční oslavy

Ulicemi brazilského města Rio de Janeiro už druhý rok za sebou nebudou defilovat karnevalové průvody. Rozhodl...

V Česku počet nových případů stále roste, přibylo jich opět přes deset tisíc

Předběžné údaje ukazují, že v úterý zemřelo na covid 24 lidí, den předtím 60. PRAHA. V...

Mocnosti se shodly. Jaderná válka se nesmí nikdy rozpoutat

Jaderné zbraně mají podle mocností sloužit k obraně. Bílý dům, Kreml, Westminster, Elysejský palác, ale také...
- Reklama -PR článek