Porovnání: Renault Arkana a Citroën C4 – Duel français

rodina

V dnešní, různými značkami a množstvím modelů, prosycené době je složité zkonstruovat cenově dostupný vůz, který by byl praktický, originální a zároveň pro evropského klienta přitažlivý. Citroënu se to povedlo s modelem C4, protože spojuje vše, co moderní zákazníci požadují. Jedná se o kompaktní hatchback se zvýšenou světlou výškou a ochranným oplastováním, takže jej zároveň můžeme zařadit i do kategorie crossoverů. Z ní Citroën C4 vyčnívá díky karoserii připomínající kupé, což ve výsledku znamená, že je na trhu jedinečný. Najít mu přímého konkurenta do srovnávacího testu nebylo jednoduché, ale nový Renault Arkana k němu má snad nejblíže. Je sice rozměrově o něco větší auto než Citroën C4, ale také je to crossover připomínající kupé – šířkou balancující mezi malým městským modelem a nižší střední třídou. Na konci dne tak oba cílí na podobnou skupinu zákazníků, kteří budou v showroomech postaveni před náročnou volbu: Kterého „Francouza“ si vybrat?

Žádné šedé myši

Jak je zřejmé již z úvodu, tentokrát jsme proti sobě postavili opravdu stylové novinky, které na cestách jen stěží přehlédnout. Citroën, jakož i Renault se v testovaných verzích pyšnily 18palcovými disky kol, jedinečnou barevnou kombinací karoserií, a také Full LED předními světlomety, každý se svým originálním světelným podpisem. Do očí nám okamžitě udeřila světlá výška obou francouzských rivalů. Zatímco Citroën to má k zemi téměř 16 centimetrů, Renault stojí ještě o 4 cm výše. Oba tak bez problémů zvládnou lehký terén v podobě například polní cesty, přičemž platí, že ani jeden nemůže mít pohon všech kol. Uznání jim však patří za překrytí prahů, což se v horších podmínkách vždy sejde. Rozměrově je na tom lépe Arkana, co nejlépe vidět na celkové délce auta a rozvoru os náprav. Citroën je na délku kratší o 20 centimetrů, avšak rozdíl v rozvoru je „pouze“ 5 centimetrů ve prospěch Arkany. Model C4 chválíme za dvojitou (reálnou) koncovku výfuku, což zadní části přidává na sportovnosti a pocitu dynamičnosti.

Silné zbraně na obou stranách

Přesouváme se do interiérů. Nový Citroën C4 přichází s inovovaným tvarem palubní desky a nutno říci, že je to posun k lepšímu. Nejen proto, že ovládání klimatizace je po čase znovu mechanické (i když směr proudění vzduchu se nadále upravuje přes displej), ale také pro čistotu linií a kvalitu použitých materiálů. Řidič má v modelu C4 před sebou malý digitální kokpit, kde se zobrazují základní údaje, přičemž to naprosto nejdůležitější se ještě promítá na výsuvný head-up displej. Ve středu palubní desky se samozřejmě nachází rozměrná 10palcová obrazovka s moderním infotainmentem, i když je pravda, že grafické zpracování a rychlost reakcí systému jsou u většiny konkurentů na lepší úrovni. Co ovšem ostatní nemají a Citroën ano, je integrovaný držák na tablet v části před spolujezdcem. Ten dokonce nemusí být vysunut pořád. Jeho místo je totiž v praktické zásuvce nad schránkou spolujezdce. Nám se v Citroënu ještě velmi líbila polička s bezdrátovou nabíječkou na mobilní telefony, protože pod sebou vytváří další úložný prostor pro jiné drobnosti. Opomenout nesmíme ani mimořádně pohodlná kožená sedadla a příjemně tvarovaný multifunkční volant. Vzhledem k cenové kategorii, do které Citroën C4 patří, je to bez pochyb nadstandard. Na zadních sedadlech má dvoučlenná dospělá posádka dostatek prostoru na hlavu i kolena a k dispozici také dvojici USB portů. Vzhledem k podvozkové platformě, kterou koncern Stellantis využívá i pro menší modely, není Citroën C4 až tak prostorný směrem do šířky a ostře se svážející střecha zase mírně komplikuje nastupování. Zavazadlový prostor o objemu 380 litrů a dvojitým dnem považujeme za průměrný.

Pocit sportovnosti

Renault Arkana se snaží budit dojem dynamicky laděného automobilu a tomu je uzpůsoben i celý jeho interiér. My jsme navíc testovali Arkanu ve verzi R.S. Line, čímž byl požadovaný efekt ještě umocněn. Začneme perfektními sedadly, která jsou ideálním kompromisem mezi sportovním vytvarováním a komfortním sezením. Podobně je na tom i krásně prošívaný tříramenný volant, který skvěle padne do rukou. Za ním se nachází poměrně rozměrný digitální kokpit s pěknou a přehlednou grafikou, ale i různými styly zobrazování dat. Přestože palubní deska je potažena imitací karbonu, má ambientní podsvícení a dostala také stylové prošívání oranžovou nití, dominantním prvkem je svisle postaven 9,3palcový dotykový displej.


Hledáte vhodné pojištění pro Váš vůz? Najděte to nejvhodnější pojištění auta ještě dnes.


Další články autora

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří v souvislosti se širokým spektrem jejich...

Plánování svatby s přehledem: Na co nezapomenout?

Budete se ženit či vdávat? Zorganizovat svatbu není úplně jednoduché, pokud se to rozhodnete řešit...

Jak sestavit jednoduchý pracovní šatník radí vyhledávač práce MyJobsi.cz

Je poněkud vyčerpávající každý den ráno přemýšlet, co si obléci do práce a jak oblečení...

Víte, jak chytit opravdu velké ryby?

Rybaření je velmi příjemný a oddychový koníček. Na začátku pandemie se dožil své obrody, začali...

Nejnovější články

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří v souvislosti se širokým spektrem jejich...

Plánování svatby s přehledem: Na co nezapomenout?

Budete se ženit či vdávat? Zorganizovat svatbu není úplně jednoduché, pokud se to rozhodnete řešit...

Jak sestavit jednoduchý pracovní šatník radí vyhledávač práce MyJobsi.cz

Je poněkud vyčerpávající každý den ráno přemýšlet, co si obléci do práce a jak oblečení...
- Reklama -PR článek